31.03 - 01.04.2016r.
29.06 - 30.06.2016r
Godz. 9.30 - 17.00
Warszawa,
Ul. Duchnicka 3, bud. 5
Skorzystaj z wczesnej rejestracji i zaoszczędź 200 PLN!
1290 zł netto - rejestracja do 04.03.2016
na szkolenie z grupą wiosenną
Program szkolenia: Kreacja w incentive travel z wykorzystaniem procesów grupowych. Jak stworzyć program, który pokocha grupa?
Moduł pierwszy: Proces grupowy – i jego konsekwencje
- Co to jest Proces Grupowy i kiedy występuje (tu od razu dodamy, że proces grupowy występuje zarówno w grupach, które przebywają ze sobą długą jak i podczas kilkugodzinnego szkolenia czy projektu – pojawiają się inne fazy ale zawsze jest)
- Fazy procesu grupowego – charakterystyka
- Socjometria – kto jaką pełni rolę w zespole i jak je wykorzystać
- Trudne sytuacje w pracy z grupą i jak sobie z nimi radzić
- Co, gdzie, kiedy – czyli jak wykorzystać proces grupowy w tworzeniu planów wyjazdowych
- Proces grupowy „w służbie nauki” – czyli jak w oparciu o znajomość procesu grupowego tworzyć programy dla klientów
Cele modułu – szczegółowe poznanie faz procesu grupowego oraz określenie szans i zagrożeń, które niosą poszczególne fazy. Ważne jest, aby na koniec tego modułu uczestnicy potrafi świadomie stworzyć plan wyjazdu motywacyjnego czy eventu z uwzględnieniem posiadanej wiedzy. Naszym celem jest też zachęcenie uczestników do przygotowania sobie spisu działań, dopasowanych do różnych trudnych sytuacji.
Moduł drugi: Komunikacja – czyli jak słuchać, żeby słyszeć i jak mówić, żeby nas słuchano
- Fakty i hipotezy – kiedy coś wiemy na pewno a kiedy zakładamy, że wiemy
- Pozycje słuchania Enright’a – bo słuchanie innych jest sztuką
- Poziomy i modele komunikacji interpersonalnej – jak mówić to co chcę - tak jak chcę
- Komunikat JA vs Komunikat TY
- Praca z założeniami czyli „ludzie tak robią” lub „każdy tak myśli”
- Bariery w komunikacji – czyli dlaczego nic nam z tego nie wychodzi
- Pytania – typy i rodzaje pytań
- Okna Von Thuna – czyli dlaczego inni słyszą co innego niż ja mówię
- Jak rozpoznać potrzeby uczestników
Cele modułu – uświadomienie uczestnikom, jak ważna jest sprawna komunikacja w relacjach z innymi i jakie błędy popełniamy. Jakie są ich konsekwencje. Doświadczenie różnych form komunikowania się i poznanie technik umożliwiających efektywne przekazywanie informacji. Podczas tej części warsztatu uczestnicy będą mogli sprawdzić, jakie style komunikacji sami preferują, przećwiczyć nowe techniki i doświadczyć ich działania. Sprawdzą też, jakie dotychczas popełniali błędy. Wiemy z doświadczenia, że moduł związany z szeroko pojętą Komunikacją jest podstawą do dalszego rozwoju zarówno na poziomie osobistym jak i zawodowym. Równie ważnym elementem tej części jest praca z założeniami – sprawdzenie, jak często czynimy pewne założenia przekonani o swojej racji. A prawda bywa zupełnie inna…
Moduł trzeci: Jak przełożyć wiedzę na praktykę - podsumowanie
- Konflikt czy współpraca
- Jak tworzyć projekty w oparciu o poznane techniki
- Case study
- Plan na najbliższe miesiące – Action Plan
- Solution Focused Approach – określenie swoich mocnych stron, wizji oraz następnego kroku
Cele modułu – uporządkowanie wiedzy. „Podomykanie” procesów aby uczestnicy wiedzieli, z czym kończą, co potrafią zrobić, jakie techniki i narzędzia przyswoili i jak się nimi dalej posługiwać.
Formy pracy
- Metody aktywizujące, które odwołują się do wiedzy i doświadczeń uczestników (praca w parach, małych zespołach, dyskusje moderowane),
- Analiza studiów przypadków skoncentrowanych na realnych sytuacjach problemowych doświadczanych i zgłaszanych przez uczestników lub przygotowywane przez trenerów,
- Gry i zadania symulacyjne uruchamiające osobisty potencjał każdego uczestnika w kontekście trenowanych umiejętności,
- Scenki i symulacje
- Krótkie wykłady służące usystematyzowaniu wiedzy,
- Sesje informacji zwrotnych pomagające w klaryfikacji osobistego stylu działania w danym obszarze, identyfikacji mocnych stron i obszarów do pracy.
Organizator
|
 |